NAUDINGI PATARIMAI



Šiame puslapyje pateikiami kai kurie naudingi patarimai ir pasiūlymai, susiję su šachmatų žaidimu, naudojant ICCF web serverį.



1. Pradinis slaptažodis. Prieš pradedant žaidimą, elektroniniu paštu atsiunčiamas pradinis (laikinas) slaptažodis. Pirmą kartą jungiantis prie ICCF web serverio, paprašoma pakeisti slaptažodį. Tai būtina padaryti.



hint_remember

2. Slaptažodžio prisiminimas. Rekomenduojama langelyje, esančiame greta užrašo „Remember login“, pažymėti varnelę. Tai sutaupys laiko ir kiekvieną kartą, jungiantis prie serverio, nebereikės įvedinėti slaptažodio, nes jį išsaugos kompiuteris, net ir tuo atveju, kai jis persikrauna. Tačiau patariama nenaudoti šios funkcijos, jei naudojamasi ne savo, o bendru kompiuteriu.



3. Slaptažodis. Savo slaptažodį reikia prisiminti. Patariama slaptažodį užsirašyti ir jį laikyti saugioje vietoje. Uždėjus varnelę langelyje prie užrašo „Remember login“, serveris automatiškai prisimins slaptažodį tol, kol bus naudojamasi tuo pačiu kompiuteriu ir ta pačia interneto naršykle, kurioje buvo pažymėta ši funkcija.



4. Cookies (slapukai). Tam, kad serveris prisimintų slaptažodį, savo kompiuterio interneto naršyklėje reikia nustatyti parametrą naudotis „cookies“ (slapukus).



5. Serverio pranešimai. Prisijungus prie serverio, patartina paskaityti serverio pranešimus (announcements). Ten gali būti pranešimai apie serverio klaidas, apie naujas programinės įrangos versijas ir t.t.



6. Elektroninis paštas. Siųsti ėjimus elektroniniu paštu nereikia. Serveris naudoja elektroninio pašto žinutes tam, kad pranešti žaidėjams apie varžovo padarytą ėjimą. Tačiau visi ėjimai daromi pačiame serveryje, atliekamos ir kitos funkcijos, kaip lygiųjų siūlymas, pertraukų paskelbimas ir kt. Elektroniniu paštu naudojamasi tik kai kuriais atvejais, pavyzdžiui, kreipiamasi į turnyro direktorių prašant prisiteisti pergalę ir kt.



7. Serverio interneto puslapis. Patariame peržvelgti serverio teikiamą informaciją, ypač meniu, šachmatų partijos lange.



8. Partijų rezultatai. Turnyro direktoriui elektroniniu paštu pranešti partijos rezultatą ir siųsti partijos tekstą nereikia, nes tai serveryje atliekama automatiškai.



9. Ėjimų pakartojimai. Siųsti elektroniniu paštu ėjimus pakartotinai nereikia, nes anksčiau serveryje padaryti ėjimai, nepriklausomai nuo to, kiek laiko praėjo, išlieka.



10. Pergalės ar/ir lygiosios. Kai žaidimas vyksta normaliai, pergalės ar/ir lygiosios serveryje užskaitomos automatiškai. Tačiau, žaidėjas gali reikalauti pergalės laiko pradelsimo atveju, arba varžovui nepadarius ėjimo per 40 dienų. Taip pat žaidėjas gali reikalauti lygiųjų, kai pozicija pasikartoja 3 kartus, ar dėl 50 ėjimų taisyklės. Šiais atvėjais elektroniniu paštu reikia kreiptis į turnyro direktorių, kad jis užskaitytų pergalę ar/ir lygiąsias.



11. Pertraukos. Kiekvienas žaidėjas kalendoriniais metais gali skelbti 30 dienų pertrauką. Pertraukos laikotarpis nustatomas paties žaidėjo tiesiog serveryje. Pertrauką skelbiama kiekvienam turnyrui atskirai. Pertraukos metu ėjimų daryti negalima.



12. Partijų sąrašas. Partijų sąraše („Game list') galima eksperimentuoti, naudojantis mygtuku „Customize“. Patariama išsirinkti sau patogiausią partijų sąrašo rūšiavimo tvarką.



13. Ėjimai. Puslapyje, kaip padaryti ėjimą (your move), savo ėjimus galima atlikti vienu iš dviejų būdų: įrašant ėjimus klaviatūra arba darant lentoje, naudojantis funkcija „Drag and drop“. Antrasis būdas yra patogesnis.



14. Daryti ėjimus atsargiai! Nebėra pavojaus padaryti neteisingą ėjimą, kaip žaidžiant paštu ar elektroniniu paštu, tačiau reikia būti atsargiam darant ėjimus serveryje. Ėjimai daromi tokia seka:

a) daromas savo ėjimas;

b) spausdžiamas mygtukas „Submit“;

c) persikrovus puslapiui, patikrinama, ar teisingai daromas ėjimas;

d) tik įsitikinus, kad ėjimas daromas teisingai, paspaudžiamas mygtukas „Commit". Po šio veiksmo ėjimas laikomas padarytu ir jį pakeisti kitu ėjimu nebegalima.



hint_cancel

15. Būti atsargiems, atšaukiant daromą ėjimą. Norint atšaukti daromą ėjimą, reikia nesusipainioti ir nepaspausti greta esančio mygtuko „Commit“, reikia paspausti mygtuką „Cancel“.



16. Laikas ėjimams apgalvoti skaičiuojamas dienomis. Serveris rodo abiems žaidėjams likusį laiką ėjimams apgalvoti dienomis, valandomis ir minutėmis. Tačiau, kai ėjimas padaromas, laikas suapvalinamas dienomis į didesnę pusę. Pavyzdžiui, jei prieš darant ėjimą liko 23 dienos, 2 valandos ir 23 minutės, o padarius ėjimą, laikas bus 24 dienos.

.

17. Laikas ėjimams apgalvoti iki starto. Galima daryti ėjimus tik gavus pranešimą apie startą. Tačiau laikas nebus skaičiuojamas iki šio starto. Galima pasirinkti, ar pradėti žaisti iš karto, ar laukti oficialios starto datos.



18. Žaidimo eiga „gyvai“. Turnyro direktorius bet kuriuo metu gali pervesti turnyrą į rėžimą „gyvai“ (gali stebėti partijos eigą bet kuri publika). Dažnai pereinama į rėžimą „gyvai“ partijoms praėjus debiutinei stadijai.



19. Amici Sumus. Visuose ICCF turnyruose laikomasi principo Amici Sumus (Mes esame draugai). Tai nereiškia, kad leidžiama atsiimti ėjimą, arba nėra baudžiama už laiko pereikvojimą. Tai reiškia, kad visi turime gerbti vienas kitą ir palaikyti draugiškus santykius. Šio principo turi laikytis žaidėjai, teisėjai ir turnyrų organizatoriai.




Instrukciją ir paaiškinimus iš anglų kalbos išvertė ALEKSANDRAS JEGOROVAS.




Pasisėdėjimas